Jag tar det lugnt i mina stödstrumpor…

Njuter av tillvaron, jobbet och familjen. Stressar så lite som möjligt och skjuter saker på framtiden som inte nödvändigtvis måste fixas just idag. Det gör gott för måendet. Och dessutom har jag fått ytterligare en ny kärlek i mitt liv – stödstrumpor i nylon! Prisad vare den som uppfann dom! Att vara stor och tung och en smula gravid resulterar i svullna fötter och vrister efter en lång arbetsdag och på kvällen har jag extremt ont av foglossning och ödem. Har och har… ja inte nu längre! Tack vare ”stödisarna” har jag inte ont alls (nästan), foglossningen är mycket bättre och jag är inte lika trött på kvällarna! Om jag bara vetat detta när jag väntade Phille! Jag känner att jag har förlängt den tid jag orkar arbeta heltid avsevärt, kanske orkar jag ända fram – med små modifikationer i arbetsuppgifer? Nog vore det härligt i så fall!

Jag njuter som sagt och familjelivet är toppen! Philip är en sådan charmig kille – smart som attans och pratglad! Han pratar i stort sett hela tiden och smakar å nya meningsuppbyggnader dagligen. Nu kan man föra en konversation med honom och det underlättar vardagen kan man lugnt påstå. Han är tryggare i sig själv när språkbiten fungerar och han vet att vi förstår. Nu är det väl blöj-problemet som vi ska försöka göra oss av med. I höstas var han villig att både kissa och bajsa på pottan eller toan, men så en dag totalvägrade han och nu krävs det mycket lirkande och stora mutor för att han ska sätta sig där. Men det ger sig med tiden, han är ju bara 2 år och 3 mån än så länge.

Ikväll blir det kalasande för Birgit som fyller år imorgon. Pajskalet står redo i kylen att fyllas och gräddas, och salladen ska skäras. Till efterrätt blir det varm banan- och pepparkakslåda med äkta vaniljglass. Gott!

Nu ska vi sova en stund – middagsluren är inte att underskatta!

Kommentera

