Snorar och gnäller…

Det är aptråkigt att vara sjuk! Halsen jävlas mest nattetid och helt ärligt så tror jag att det ”bara” är en virushistoria som jag åkt på… känns som förstadiet till ett gigantiskt utbrott av afte i hela mjuka gommen och neråt svalget – been there before 😦 Dock vet jag ju att det är övergåede och kan lidras med diverse medel som jag har i badrumsskåpet. Men aften kommer när immunförsvaret är lite nedsatt, så utöver det snoras och nyses det rejält och bihålorna gör sig påminda. Så då jag har ett jobb där jag bara inte kan ”stövla in” så fort jag känner mig lite piggare – så har jag valt att stanna hemma resten av veckan och hoppas vara kry nog att jobba på måndag istället.

Jag gnäller över hur trist det är… men försöker tänka positivt – jag och mini behöver lite vila. Så nu ska vi ta vara på dessa återstående dagar och njuuuuta av vårsolen från en skön solstol med en varm filt och en god bok.

Kommentera

