Lite glad i alla fall!

Jag är stor som ett hus och igår på lab så frågade tjejjerna där hur många dagar som återstår innan mini kommer. ”Nu kommer bebisen när som helst va?”. Jag skrattade lite smått och informerade dem om att jag har 2,5 månader kvar – lång tid  alltså 😉

Så då jag faktiskt inte stått på en våg sedan januari så bytte jag batterier i badrumsvågen och ställde mig på den. För att liksom se hur illa det faktiskt är ställt. Och trots att jag är större än någonsin – gravidsvullet ansikte, gigantisk mage med enorma mängder fett och liten mängd bebis, smällfet rumpa och lår osv osv… – så har jag fortfarande inte gått upp ett gram sedan inskrivningen i september! Jag ligger på -0,4 kg! Hur skönt är inte det!? Bebisen växer ändå och det betyder att jag har gått ner i vikt i mig själv.

Sedan får vi hoppas att när bebisen är ute så rasar jag i vikt lika snabbt som jag gjorde efter förra graviditeten (-17 kg på 1 vecka!)… Nåja, man får ju vara realist. Det blir knappast så nu 😉

Kommentera

