Vårkänslor och behovet av en uppdaterad garderob.

Det är verkligen inte kul att vara jag om man kollar in min garderob. Garderoben är välrensad på plagg jag inte använder (ca 1,5 år sedan)… men på intet vis påfylld därefter. Merparten av de plagg som är kvar är urtvättade och/eller trasiga. Hyllorna är inte direkt välfyllda. Och framför allt är det ett gissel att hitta hela plagg som matchar.

Om en månad – när jag är ledig så ska jag än en gång rensa ordentligt. Då ryker både vår/sommar/höst-jackan (japp, det finns bara EN) och favorittröjan… ja och en massa mer. Huuu känns inte bra, men vad fasen, jag kan inte gå runt och se ut som en lodis med mina trasiga kläder.

Jag vill förtydliga en sak bara – jag sliter verkligen ut mina kläder. Jag gör mig inte av med plagg bara för att dom är lite omoderna.  Dock har jag en tendens att klänga fast vid plagg som jag ”vuxit ur” i hopp om att en dag komma i dom igen. Så lite av den varan finns i min garderob också. Summa kardemumma: Det gapar tomt!

Så vänligen stå ut med att jag fantiserar och botaniserar i webbshoppar lite grann. Jag kanske kommer mig för att köpa ett plagg av 50 som jag visar på bloggen… Dom är mer som inspirationsbilder 🙂

2 thoughts on “Vårkänslor och behovet av en uppdaterad garderob.

  1. Du kan komma och botanisera i min på tok för välfyllda garderob! Svart bälte i shopping men absolut världssämst på att slänga.

Kommentera

