Makens nya älsklingar

Japp, bara konstatera att jag är brädad! Med ett leende går han till jobbet och kommer hem, gärna lite senare än vanligt, med samma fåniga leende på läpparna. Ibland jobbas det över – 2 till 6 timmar kan det bli… utan minsta gnissel eller gnäll. Han har bytt arbetsuppgifter och är extremt nöjd med att slippa helpdesk, haggor och tôliga användare. Nu sitter han mestadels instängd i en stor serverhall i sjukhusets källare – utan fönster och omgiven av dånande servrar – och stortrivs! Lyriskt berättar han om sitt nya jobb och hur roligt det är och jag  gläds såklart för hans skull, även om jag har svårt att tro att det där jobbet kan vara roligt 😉

Sen var det hans nyaste älskling – en Aj-fån 4S. Den tycks vara fastklistrad i hans hand och även här berättar han lyriskt om alla finesser och appar och gud vet vad. Lappisen är ett minne blott och han surfar och shoppar, chattar, spelar tv-spel osv med sin lilla manick.

Ja som sagt, sedan ska han ha kvalitetstid med Philip och dessutom hinna spana in eventuella TV-program och tvätta bilen och och och… Jag orkar inte hålla mig vaken så pass länge att han har tid för mig. Hur ska detta sluta tro? 😉

Kommentera

