Ganska häftigt faktiskt…

Helt plötsligt började sonen rita riktiga gubbar, med huvud, ögon, näsa, mun, hår och händer… bara sådär! Det är häftigt att se hur han helt plötsligt fattat hur det går till. Från kladd till gubbe. Coolt!

Igår kom han ut i köket från vardagsrummet och frågade:

”Vart är mina pennor mamma?”

”Dom ligger på bordet och där har du pappret också”

Med beslutsamma steg gick han till bordet och valde ut en penna – en röd penna. Sen vänder han och går in i vardagsrummet. Som tur är så ser jag detta och frågar vad han ska göra med pennan. Han surnar till något och vill inte svara, men stannar i alla fall. Efter en stunds övertalning får jag honom att visa mig vad han tänkte rita på… Jo mitt dyra Marimekkotyg!

 

Kommentera

