Säg mig nu…

Jag har ca 40 läsare varje dag på bloggen, men sällan/aldrig ngn som kommenterar. Men kanske ni kan göra ett undantag nu?

Ni som ha fler än ett barn med samma karl – hur aktiv var han under graviditet ETT jämfört med graviditet TVÅ?

Jag märker ju själv att jag inte är lika absorberad av denna graviditet, som jag var av den första. Men så har jag ju en 2-åring att ränna efter och serva + övrigt familjeliv. Det blir liksom ganska stor skillnad nu jämfört med då. DÅ var allt nytt och allt behövde inhandlas och man läste massor om graviditeten och förlossning. Nu vet man ju liksom vad som komma skall och man ligger lite efter tidsmässigt, ”men vi hinner ju” tänker man. Men vi kan ju inte komma ifrån att det är jag som har bebisen i min mage, och då är det ju naturligt att jag funderar mer över den än någon annan.

Min kära make är inte bara avtrubbad… han tycks vara totalt ointresserad denna gång (?).

Jag vet att han ser fram emot detta – även om det inte låter så på det jag skriver – men han är absorberad av Philip, nya jobbet, nya bilen och allt annat. Han är liksom inte närvarande?

Och gubben, om du för ovanlighetens skull läser detta så får du mer än gärna förklara hur du tänker. För jag förstår inte?

Jag skriver inte detta för att ”hänga ut” min make på något vis… för jag tror ni alla vet hur viktig han är för mig/jag för honom och hur hur mycket vi älskar varandra. Jag vill mest veta om detta är normalt?

4 thoughts on “Säg mig nu…

  1. Ja ja… får väl skriva då…. 🙂
    Vad jag minns var både jag och F mindre ”med” i grav nr 2, det var så mycket annat som upptog tiden… Dessutom fick ju F mer ”jobb” under graviditeten eftersom jag fick mkt ont av foglossning och inte kunde lyfta saker, bära in ved, gå ut med hunden mm.
    Vänta du tills lillskrutt*n kommer ut så är han nog med igen 😉

  2. Ok, gör ett undantag och kommenterar 😉
    Låter fullt normalt tycker jag.
    Vad jag kan komma ihåg var det likadant för oss. Tycker även att vi var mindre oroliga andra gången.
    Tack för en välskriven blogg!
    MVH

    • Ja, då är det kanske inte så konstigt då 😉
      Och jag håller med. Än så länge är vi mindre oroliga och tar dagen som den kommer.

      Tack för kommentaren! 😉

Kommentera

