Idag är det den 24:e mars

Och det varma soliga vädret håller i sig. Det är helt galet hur fort allt vaknar till liv i trädgården, för att inte tala om alla vinterbleka grannar som helt plötsligt visar sig utomhus efter några månader i isolering 😉

Gräset börjar bli grönt, knopparna i häcken börjar spricka och små gröna blad syns, fåglarna kvittrar och bygger bo och en särskild liten fågel (Koltrast) sjunger som besatt hela dagarna i hopp om att finna sig en partner.

Det är riktigt skönt ute – T-shirtväder helt klart.

Idag satte jag en bulldeg så fort sonen vaknat, vi åt frukost och sedan kom mina föräldrar över för att hjälpa oss i trädgården med vårstöket. Jag gräddade vaniljbullar – eller solbullar som jag hellre kallar dom – och bjöd sedan alla på nybakat och kaffe. Vi satt ute i varsin solstol och njöt av värmen… och jag kan erkänna att jag faktiskt har blivit lite brun i ansiktet efter bara 2 dagars kortare utevistelser.

En toppendag verkligen!

Kommentera

