Trädgårdstankar…

Ja, trots att snön vräker ner (igen) och det är kallt och blåsigt ute, så är det trots allt april och en viktig månad ur trädgårdssynpunkt. Tror dock att det är mitt fel att vädret är som det är. Vädrets makter vill inte att jag ska råka föda barn  mitt i ogräsrensandet och väljer därför att bjuda på svinkallt blötväder. Förra månaden passade dom istället på att bjuda på försommarvärme, solbränna, nakna ben  och armar etc. bara för att min influensa höll mig stilla ändå. Så jag får väl be om ursäkt för det pissiga vädret… någon gång i andra halvan av maj borde det bli bättre. Tills dess får allt trädgårdsarbete utföras iförd sydväst, stövlar och regnställ (i mitt fall – en stor grön presenning med hål för ansiktet). Låt oss bara hoppas att snöandet övergår i regn snarast.

Jag gillar att ogräsrensa och önskar såklart att jag hade bättre energi och var mindre otymplig så att jag kunde ta hand om dessa ovänner:

  

Ja dom är många fler… kvickrot och nässlor bland annat.

 

Kommentera

