En sån där dag…

Tja, den har ju nyss börjat. Men har förvärkar utom denna värld – ja bara förvärkar (mensvärksliknande) och allmän trötthet. Haft panikont i njuren i natt – varför? Tja, varför inte? Ont pga ”osmickrande besvär”… 😦 Lite deppig bara. Varför är sista månaden så in i helskotta tung?

Det är tur att Philip är så pass självgående som han är och tack och lov är curlande inte min grej. Han är väldigt kapabel på egen hand. Det är skönt. Någon kompis med pottan har han inte blivit än – snarare tvärtom. Men vi får invänta honom, det kommer när han är redo… det är ju trots allt en väldigt intim sak.

Nåväl, idag hade jag tänkt att få gjort en massa trädgårdsfix uträttat igen… men hur ska det gå till? Jo, peka med hela handen typ. Men jag vill ju göra lite själv. Tja, vi får se… på dagens schema står det ohyggliga arbetet att gräva upp två stora Flammentanz-rosor (Sylvia, vill ni fortfarande ha dom? 🙂 ). Dom är vackra till tusen då dom remonterar ända till hösten – men taggarna är otäcka.  Och den växer för kraftigt för att passa vid våran entré.  Tja, men som sagt… vi får se om vi får det gjort idag.

Nu ska jag ta på lillen kläder så han kan hjälpa maken tvätta bilen. Sen tänkte jag krypa ner i bingen en stund tror jag.

Kommentera

