Jag kände mig lite besvärlig…

Som ringde och störde rektorn för förkolan imorse. Hon hade nog fullt upp med annat och jag höde tydligt på hennes röst att jag var väldigt besvärlig som inte kunde lösa detta med dagispersonalen (dagistiderna för Philip).

Men jag sa som det var – Med en nyfödd bebis i huset så blir det jättebesvärligt för oss att jag ska både lämna och hämta på dagis (enligt de tider som dagis beslutat). Det bästa för oss vore om pappa kan lämna och jag hämta, eller alternativt att jag lämnar senare och pappa hämtar.

Jag fick berätta om våra önskemål och hon lovade att återkomma under dagen efter att ha samtalat med personalen på dagiset.

Kl. 13 ringde hon och meddelade: ”SJÄLVKLART, ska vi tillgodose ERA önskemål!”. Den här gången lät hon mycket trevligare och glad på tonen och småpratade lite om Philips kommande småsyskon osv. Jag fick planera om lite i tiden för just onsdagar, men det löste vi lätt genom att jag lämnar och mormor och morfar hämtar. Det känns ju riktigt skönt! Och detta innebär framför allt att Philip får ut mer av sina timmar på Dagis, än han skulle fått annars. För Philip är en social kille och han älskar Dagis! Hade han inte gjort det, så hade han lika gärna kunnat vara hemma med mig och bebisen…

Ja, riktigt skönt känns detta! Skam den som ger sig! 😉

 

Kommentera

