Vuxenmobbning

Åh, vad det gör mig illa i hjärtat när jag ser hur någon systematiskt far illa. Offret varierar emellanåt, men mobbaren är alltid densamma. Dessvärre har detta offer varit under luppen och  fokus mest av alla under de senaste 4 åren och jag har försökt stötta, prata med personer som kan sätta stopp för mobbningen om dom bara vill… men inget händer. Det bara lanar av för ett par veckor, kanske en månad eller två, för att sedan ta fart igen. Och det är så förbaskat orättvist!

Kan inte säga så mycket mer utan att hänga ut någon, men det gör mig så förbannad att mobbaren får hålla på så här! Jag har igår kväll skrivit ett mail till en person i maktposition gentemot mobbaren och jag är villig att gå vidare med det hela till högre instans och berätta min historia, om det är vad som krävs för att sätta dit mobbaren. För även jag har varit utsatt för liknande av samma människa. Skillnaden är att det är först nu – när jag inte själv är involverad som jag kan se objektivt på det hela och jag ser ett mönster i hela processen.

Förbannad är jag!

Kommentera

