Förra gången…

jag var gravid och inväntade värkar så tänkte jag inte på att det kan vara bra att klocka värkarna när dom väl kommer. Så när det satte igång så hade jag inget annat än en servett och en svart spritpenna att tillgå och det var ett jädra skrivande och tittande på klockan och RÄKNANDE.

Denna gången är jag förberedd! Har laddat hem en spännande APP till min mobil som man kan klocka med och då kan man enkelt hålla reda på hur långa värkarna är och hur lång tid det är mellan. Lite coolt faktiskt.  Får se om den är något att ha 😉

Jag och Phille har bakat en kladdkaka (jag var så förbaskat sötsugen!) medan maken klippte gräsmattan för första gången.   Sonen ville hjälpa till och tog fram en stol att stå på. Jag erbjöd honom att vispa och tillsätta ingredienser. Nej, det var inte intressant. Han öppnade besticklådan och tog fram en tesked – att provsmaka med 😉 I ett obevakat ögonblick ersatte han teskeden med ett decilitermått som låg på bänken och sörplade i sig – ”Mmmm, Mamma det är JÄTTEGOTT!”

Nu är killarna i mitt liv ute och promenerar (Maken till fots och Phille kör bobbycar). Jag slöar framför TV:n.

2 thoughts on “Förra gången…

Kommentera

