En dag i augusti 2011…

…så kunde jag konstatera att jag var 3 dagar ”sen”. Jag nämnde detta för maken och vi skrattade båda åt det hela – inte kunde det vara? Vi som kämpade i 4 år för att få Philip? Och nu inte ens försökt… Vi lade dom tankarna på hyllan ett par dagar, men då en vecka gått och jag kände ”pulsen i tjejmagen”, och hade börjat må illa,  så åkte jag på Apoteket med Philip i släptåg och köpte ett test i all hast. Morgonen efter fick vi det tydliga svaret ovan – vi skulle bli föräldrar till ytterligare en guldklimp.

 

Helt ofattbart! Helt oplanerat! Och vilken chock! Jag mådde illa dygnet runt… pyton alltså. Illaående och kräkningar började redan i vecka 5 och höll sig krampaktigt kvar till vecka 20. (För er som undrar hur gravidillamående känns så kan jag meddela att det är som en kombination av maginfluensa och en duktig bakfylla). Det var jobbigt såklart, men när man ser tillbaka så var det ju värt alla tårar och samtal med porslinet.  Tiden gick förvånansvärt fort, mycket tack vare lille Philip  som tar upp den mesta av vår tid, och även tack vare att jag inte varit sjukskriven för gravidkrämpor mer än 3 veckor. efter att ha fått se den lill* på både KUB-ultraljud och vanligt Ultraljud så kändes det hela mer greppbart och verkligt… och chocken liksom lade sig. Vi fann oss i det hela och gladde oss oerhört åt denna nya familjemedlem.

Och nu är hon här! Efterlängtade, älskade lilla Sally. Philips lillasyster, vår dotter. Kroppen bubblar av stolthet och kärlek över att vi fått äran att bli föräldrar till ännu ett underverk!

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

2 thoughts on “En dag i augusti 2011…

  1. Grattis! Vilken fin beskrivning av er känsla… Förutom det där med illamåendet då förstås…. 😉

Kommentera

