Blommor och smink

Idag har jag verkligen slagit på stort! På med smink (!), sprayat håret och kletat på extra mycket Nivea-deo under armarna. Jag fick bakläxa av maken när han såg mina orakade ben i mina piratbyxor, så där fick jag dra på mig hellånga brallor, men sen åkte vi in till stan och lunkade sakta runt på Kalenius och handlade blommor. Skönt att känna sig lite mindre dassig än vanligt. Magen är slappare än slappast och ser ut att rymma ytterligare en bebis, håret är långt TJOCKT som en hjälm och ansiktet trött och glåmigt.

Vi handlade rosa Petunior i 2 olika varianter till blomlådorna och rosa hängpetunia och vita hänglobelior som får samsas om utrymmet med mina underbara vita Agapanthus (Kärleksliljor) i de stora krukorna vid entrén.

Mamma och pappa kom hit och hjälpte mig med planteringen, så nu är allt planterat och klart och allt utfördes i tunt linne och kortbyxor (inklusive håriga ben) och jag höll på att svettas bort! Sommaren är här kan jag lova. Bägge ungarna  fick ha kortbyxor/nakna ben idag och ändå svettas dom 🙂
image

image

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

