Surt…

Det luktar surt och unket inne på toa. Sopkorgen är fylld till brädden av storpojke-blöjor med coola tatueringar och småflicka-blöjor fyllda med senapsgul sörja. På golvet i hörnet ligger dom nerbajsade kläderna varvat med bajsbesudlade tvättlappar och handdukar. Tja, vad gör man? Man kan ju inte sätta igång en tvättmaskin med ett par byxor i storlek 62 och 3 tvättlappar + en handduk bara för att det är bajs på dem… och definitivt inte slösa på med 60 grader varmt vatten. Nej, så därför ligger dom där tills det bajsats igen eller andra kläder ska tvättas i samma temp. Huuu vad äckliga vi är! 😉 Jag ska se till att ordna en plastkasse som vi lägger bajstvätten i hädanefter i alla fall, för jag inser att detta med att sanera golvet efter vare tvätthög är inte vidare kul. Hur gjorde vi egentligen med Philips smutstvätt? Jag minns inte!

Vi lever i ett härligt, stökigt, kiss- och bajs-luktande, kärleksfullt hem.

I köket skriker disken med sin närvaro – den smutsiga alltså. Hur mycket man än plockar så blir det fullt igen och jag inser att det skulle vara trevligt med 2 diskmaskiner ibland, och när jag tänker efter – även 2 tvättmaskiner + en tumlare utöver det antika torkskåpet vi har 😉

Så ja, det luktar lite surt… Men bajstvätten snurrar i 60 gradigt vatten i tvättmaskinen nu och jag har lovat mig själv att bara jag får på mig lite kläder så ska jag även ta ut blöjhinken. Men egentligen brde jag inte göra det, jag borde inte ens sitta här och skriva om det… jag borde SOVA. Dessvärre har jag insett att jag har svårt att koppla av i denna eländesröra och finner mig själv liggande i sängen, tankarna snurrar om allt som måste göras och någon sömn ser jag inte röken av. Så ni ser att den onda cirkeln är sluten – om jag plockar bort och städar och röjer hela tiden, ja då hinner jag ju definitivt inte sova och om jag inte gör det så KAN jag inte sova. Summa kardemumma – jag kan inte sova!

2 thoughts on “Surt…

  1. Ja, varför ska det vara så svårt att bara släppa allt och lägga sig och sova när det verkligen är det som behövs?

  2. Yscha vad jobbigt 😦
    Men som jag sagt förr till många personer: SÄNK KRAVEN! Lär du dig det så kommer du kunna slappna av mer. Ge dig själv tiden genom att sätta datum och klockslag på när du skall ta itu med tvätten/disken etc och släpp det sedan tills tiden infaller.

Kommentera

