Underbara barn

I mitt hjärta så finns det plats för många fler barn, men vi är båda fast beslutna att två får räcka. Så därför försöker jag njuta av och insupa allt det underbara med att ha en bebis i huset. För trots att dom är väldigt söta så är det en lätt kaotisk tid innan man fått in någon form av vettiga rutiner, och då längtar man gärna framåt i tiden. Man längtar till det första leendet, till det första riktiga jollrandet, till det första skrattet, till de första stegen, till de första… osv. Istället för att bara stanna upp och njuta.

Det som är bra med att jag verkligen försöker stanna upp och fånga dagen är att jag får njuta ännu mer av min stora pojke också. Visst får jag psykbryt 2-3 ggr om dagen när han testar gränserna ordentligt, men däremellan är han ju världens finaste, snällaste, ljuvligaste och roligaste lille pojke som finns. Och vet ni, det allra mysigaste stället att pussa sina barn på är på halsen under örat. Där är dom varma, mjuka och goa till tusen ;-)

Kommentera

