Helgen och shopping

Igår åkte maken och sonen till studentfirande i Pålsboda medan jag och lillan stannade hemma. Vi ansåg att hon var lite för liten för att åka långtur med och dessutom är det onödigt att vistas i större sällskap och kanske smittas av ngn förkylning. Vi hade en riktig mysdag jag och lillan och killarna var mycket nöjda med sin tur också.

Idag öste regnet ner igen och vi slog bort alla tankar på utomhus-sysslor, istället tog vi på oss spenderarbyxorna och åkte till El Giganten och köpte (beställde och lade handpenning på) en ny tvättmaskin och en ny kamera!

Sådär, som jag har tjatat om den där tvättmaskinen och kameran i denna blogg. Men den befintliga tvättmaskinen är runt 30 år gammal, trumman är trasig och vass, den sköljer dåligt och glömmer ibland centrifugeringen… mjukmedel tar den inte heller – fast det klarar vi oss gott utan. Märker ni att jag försöker rättfärdiga vårt köp? Snåla jag måste ha en god anledning att kassera saker, och i mitt huvud repeterar jag hela tiden ”Fassst, den fungerar ju i alla fall ännu” 😉 Här är ersättaren (En Miele):

Kameran? Tja, vår kära systemkamera sjunger på sista versen… den har gått från pigg och rask till långsam och senildement. Vi valde dock att inte satsa på systemkamera denna gång. Vi valde en kompakt rackare med många finesser från Sony (Sony DSC-HX20V):

Det ska bli roligt att få hämta hem grejjerna i veckan 🙂

På kvällen blev det middag i Norsbron och maken hjälpte till att installera en ny dörr till deras terrass. SEdan har vi tampats med kolikage och nattning av barn 🙂

Kommentera

