Ingen duktig mamma just nu…

Farmor tar hand om sonen ikväll för att avlasta mig. Och bredvid mig i spjälsängen ligger Sally och nödskriker. Övertrött och med magknip. Jag märker att hon själv triggar igång sin kolik genom att bli förbannad – och förbannad blir hon när jag lägger henne i spjälsängen och säger Godnatt. Innan dess har hon kunnat sova en bra stund på min arm eller vid mitt bröst – utan magsmärtor. Men väl i sängen så tittar hon upp och blir skitarg, slår nappen ur munnen med handen och så skriker hon tills hon får ont i magen… och så fortsätter magkramperna i en timme till – eller två 😦

Nu tänkte jag låta henne lugna sig själv med mig sittande bredvid – så jag inte ställer till elände när hon väl ska i sängen igen. Men fyy vad jobbigt 😦

Kommentera

