Snuvad på tiden – bye bye midsommar!

Ja, jag känner mig lite så.

En slapp och lugn midsommar blev helt plötsligt ett stoooort projekt. Maten är det minsta problemet, men vi blir så pass många att vi måste hålla till i uterummet – som inte nyttjats eller städats sedan midsommar 2010. Spindelväv (seg klibbig väv som inte dammsugaren rår på), fågelskit, pollen, damm och ingrodd utesmuts ( ni vet luftburen smuts som fastnar på fönster, väggar etc.) är vad vi måste tampas med. Inför mitt kalas 2008 tog en sådan städning 2 dagar (!).

Sedan vill jag såklart duka fint, men hur ska jag hinna köpa allt till det? Och NÄR ska jag hinna/orka piffa?

Midsommarblomster ska plockas.

Vi ska ta oss iväg till Borgvik och dansa kring stången och picknicka en stund… mer fix med mat och packning.

Sedan har vi vår lilla trädgård som skriker efter underhåll – inte något löjligt pedant-piffande, utan riktigt underhåll. Just nu ser här ut som en skilsmässo-trädgård.

Om jag helt överlåter detta till maken blir det – enkelt och bekvämt a la ”chips och kakor i picknickkorg, sätt er och ät vart det finns en tom yta, äsch vi skippar dessert, när stänger systembolaget???” Han är duktig min karl, men sånt här med festligheter förstår han sig inte riktigt på 😉

Så ärligt talat… jag tror jag skippar midsommar 2012. Kan man inte göra något ordentligt och helhjärtat, när det handlar om ngt som ligger mig varmt om hjärtat (en storbjudning), då ska man inte göra det alls.

Kommentera

