Midsommar närmar sig!

Och vi tycks ha det mesta under kontroll! Wow! Hur gick det till? Jo, jag råkar ha världens gulligaste föräldrar som tyckte synd om oss och kom hit på eget bevåg en morgon och städade hela uterummet, medan familjen D åkte på Willys och storhandlade.

Det blir fika med 7 sorters kakor (närå inte riktigt) ;-), sedan midsommarfirande med dans kring stång. Därefter hem och förbereda inför middagen.

Det mesta kan förberedas, och dukningen tar jag och börjar med redan ikväll. Har ett färgtema att arbeta kring och hoppas att jag lyckas få till det bra. Eventuellt får jag dra till ICA eller Ö&B imorgon och köpa pappersduk på rulle… om jag inte råkar hitta en duk som är tillräckligt lång här hemma.

Desserten blir en spännande sak som kan bära eller brista. Har fantiserat ihop den i huvudet och jag bara hoppas att den kommer funka i verkligheten också. Tänk: kladdkaka, mascarpone, jordgubbar etc. Hmmm, jag tror att det kan bli riktigt gott, och snyggt 😉

Min kära make har hånskrattat och pratat nedlåtande så fort jag berättat om mina ideer… Han gör sånt. ”Det är ju bara…” är hans kommentar till festfixeri. Enligt honom är all form av planering i förväg av ondo, inte ens en vanlig inköpslista är bra enligt honom. Att jag ville att han skulle köpa hem servetter till kalaset i en särskild färg (nej inte en särskild nyans, bara en viss färg) var ju höjden av fånighet! ”Vem bryr sig, jag hade då aaaaldrig lagt märke till…”. ”Duk? Det är överskattat, huvudsaken är ju att vi har ett bord!” Jag har god lust att låta honom ta hand om rubbet! Varsågod bord – duka dig! Seså mat – tillaga dig i rätt ordning! Men jag kan inte låta bliiii, jag älskar ju sånt här – jag drömmer ju om att få hålla bjudningar året runt! Det finns inget som är mer roligt än att planera, förbereda och sedan slå till med en trevlig fest! Dessutom litar jag inte på att han kan fixa det… 😉

Just det! Måste sätta påminnelse i mobilen om att hissa flaggan och att ta ner den på kvällen! 😀 Mycket att hålla reda på, men kul är det!

 

Kommentera

