Förlossningen ;-)

Men för helvete! Tänker du nu… Jag vill ju läsa om Midsommar!
Lugn, bara lugn… ett inlägg är på väg, bara bilderna som ska monteras först.

I korta drag så var Sallys förlossning lite snabbare än Philips, men den var mycket mer smärtsam. Hon föddes med ansiktsbjudning, vilket innebar en längre förlossning, en mer smärtsam sådan, samt att hon fick sin förlossningssvulst i ansiktet istället för på hjässan. Hur ont det gjorde är svårt att beskriva, men JAG bad till Gud om hjälp (det säger ju en del) och när krystvärkarna kom så kändes det som en befrielse.
Efter bara 3 krystvärkar kom hon ut. Hon gled ut, varm blöt och citrusdoftande medan hon skrek i högan sky. Underbar känsla det där – den rykande varma lilla bebisen, kladdig och väldoftande… helt oförstörd… och MIN! Amors pilar penetrerar ens hjärta och man är för evigt förälskad – ingen annan kärlek kan mäta sig med den man känner till sitt barn.
Jag blev sydd med bara 5 stygn denna gång och kan nog säga att jag har återhämtat mig extremt mycket snabbare denna gång. Sist tog det nog närmare 8 månader innan kroppen kändes normal igen (obs! Kändes, inte såg ut), men nu är jag redan på god väg.

One thought on “Förlossningen ;-)

Kommentera

