Vacation, vacation, vacation!

Vi semestrar på hemmaplan mestadels, men en tur till Stockholm och Västerås har det blivit i alla fall. Bokade in oss på ett trevligt beläget hotell intill Hagaparken och Brunnsviken i Solna. Storebror bor ju i Solna så vi hade inte så lågt till honom.

Det blev en tur till Kaknästornet och en runda på Sjöfartsmuseet , och vi passade även på att ta en härligt uppfriskande promenad i vackra Hagaparken. Tyvärr fick man ju inte fota genom stängslet vid slottet, men jag tog en bild ändå 😀 Mest på Philip och Lars, men man ser slottet i bakgrunden och tittar man noga så ser man även den hissade fanan som visar att familjen Victoria, Daniel och Estelle är hemma 😉

På vägen hem besökte vi Power Big Meet i Västerås. Runt 100.000 besökare har dom så det blir många fina, och några mindre fina, bilar. Vi gick runt några timmar och köpte T-shirts och lite godisremmar… Jag köpte mig ett linne som jag är supernöjd med, men maken var nog mest chockad över mitt val av motiv – jag är ju en präktig ”good girl” tycker han 😉 . image

Mest av allt tittade vi på bilar och folk.   Det tog tid att ta sig ut från området – ca 3,5 timma (!). Det var mindre kul, men det gick det med 😉

Bildkavalkad får det bli… jag har bokstavstorka!

Och som vanligt…

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

2 thoughts on “Vacation, vacation, vacation!

  1. Det ser ut som att ni haft en härlig vistelse…och HERREGUUUUUUUUUUUUUD vilken kakbuffé. Där hade jag nog inte kunnat behärska mig sockertorsk som jag är.

  2. Man tog EN bakelse eller kaka och sedan var sockerbegäret stillat för flera dagar kan jag lova! Sött så in i bomben, men det kändes lyxigt att stå där och välja – ungefär som när Pippi gick i affärer 😉

Kommentera

