Slut på sommarlovet!

Idag var det dags för Phille att äntligen börja på dagis igen efter sommarlovet. Glad och förväntansfull, men lite blyg hade han varit på morgonen. När jag ringde dit under förmiddagen (för att kolla om maken kommit ihåg att nämna tomat-överkänsligheten – vilket han hade ;-)) så berättade fröken att Phille och Sid körde båt och åt glass – på lek alltså 😉 Tror det är Phille som dragit igång den leken.

Jag blev så glad av att höra att han hade roligt. Det gjorde min dag. För hur det än är så har jag dåligt samvete (Ja jag veeet!) över att han är där när jag ändå är hemma. Men 1: Han älskar dagis! Och med 15 timmar blir det 3 dagar med lek och skoj! Men 2: Jag måste få ha lite ”ledig” tid så jag kan sova ikapp.

När det var dags att hämta honom så sken han upp som en sol när han såg mig komma. ”Heeeeej Mamma!” skrek han medan han sprang mot mig med öppen famn. Min älskade lilla son. Om han bara visste vad han betyder för mig. Om Philip får bli pappa själv en dag så kommer han förstå.

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

Kommentera

