Keep Calm and Carry On!

”Keep Calm and Carry On was a poster produced by the Government of the United Kingdom in 1939 during the beginning of the Second World War, intended to raise the morale of the British public in the event of invasion. It had only limited distribution, so was little known. The poster was rediscovered in 2000 and has been re-issued by a number of private companies, and used as the decorative theme for a range of products.”

Jag får erkänna att denna poster nu hunnit bli ordentligt uttjatad. Den syns i varenda inredningsblaska, i var och varannan inredningsblogg och i många hem också. Tror att inte många vet vad den står för så därför kopierade jag texten ovan från Wikipedia… Världens mest pålitliga online-uppslagsbok 😉 ?

Jag har inte haft något  som helst tycke för denna poster då den har blivit lite ”FÖR poppis” för min smak. Jag är så där fånig att jag vill ha en egen stil och inte ha ett hem som liknar alla andras. Hur som helst… NU vill jag ha en sådan där poster! Men färgerna jag ser framför mig är ljusblått och guld 🙂 Varför? Jo, jag fick en vision en dag. En sådan där dag när man vill kasta sig in i bilen och köra tills det inte finns mer kredit på bensinkortet – ensam! Sönderstressad, sur och vresig insåg jag att mitt beteende inte hjälpte det minsta här hemma… och det var då den där postern flaxade förbi framför mina ögon och med detsamma blev ”KEEP CALM AND CARRY ON” mitt mantra. Superfånigt kan tyckas, men varje gång jag blir stressad och irriterad så ser jag den där bilden framför mig och jag samlar mig. Så man kan säga att tack vare dom orden så kan jag lättare vara den mamma jag vill vara.

Så jag tror jag får skaffa mig en sån där och sedan förgylla bokstäverna 😉

One thought on “Keep Calm and Carry On!

Kommentera

