Phu!!!

Idag har jag och barnen varit in till Stuvbutiken och Willys. Sedan avslutade vi med en drive-in på Mc Donalds.

Sally var döhungrig när vi kom hem så jag skyndade att packa upp kylvaror, förse sonen med hans mat, värma en burk puré åt Sally och sedan amma henne. Efter hon ammats kunde jag sätta henne i barnstolen och börja ge henne puré samtidigt som jag i panik kastade i mig min iskalla McFeast.

Drilla Philip till toa, tvätt och sängen, byta blöja på Sally och sedan lägga henne (YES! Hon slocknade direkt!!!). Rusar själv till toa och konstaterar när jag sitter där att jag var kissnödig redan INNAN vi åkte in till Karlstad, men jag hann inte med ett toabesök då.  Ahhhhhh! Skönt!

Blir gråtfärdig när jag ser mig omkring – morgonens virvelvind var idag snarare en orkan. Plockar undan efter lunchen och Philip vaknar av att jag prasslade med påsen… han vill inte somna om, han vill se film i soffan MED MAMMA. Förtvivlat inser jag att alla kläder, bilar, skor och övrigt bråte som landat på alla golv, stolar, bord… dom får vänta. Jag hade tänkt hinna plocka undan, sätta igång en maskin med tvätt, diska kastrullerna som jag ställt i blöt och sedan… smyga ut och tvätta av spaljén ute med målartvätt inför målning. Men istället sitter jag här och kollar på en film med Philip. OK, han tittar och jag har datorn i knät. Och visst är det ganska mysigt ändå 😉

Städa kan jag göra när barnen blir stora.

One thought on “Phu!!!

Kommentera

