Klippa större?

Idag, 6 månader sedan det sist begav sig, blev jag pamprad i en frisörstol. Tunnhårig har jag blivit efter förlossningen och det saknades ”frisyr”… Så ja det var välbehövligt. Jag blev som vanligt nöjd med klippningen, men när det kommer till stylandet så har min frisör noll koll! Jag såg ut som Fresh Prince i Bel Air när jag lämnade salongen!!! Nåväl en handkam och en backspegel så lyckades jag rädda mitt utseende med nöd och näppe. Och då såg det ut så här:

image

På vägen hem från dagis berättade jag för sonen att jag klippt håret… Han hade för ovanlighetens skull inte kommenterat min nya frisyr.
Tycker du att jag är fin i håret nu då?
– Nej.
– Inte?
– Nej, det är för kort. Du måste klippa stort igen.

Ok, schysssst… Ja visst har han rätt. Det är väldigt kort, men jag har för tunt hår för några ”större frisyrer” just nu.

Vi promenerade vidare hemåt och vi pratade lite allmänt om dagen:
– Vem bor i skogen då? (här förväntar jag mig att han svarar älg, myror, varg eller något annat djur)
Barnen! Barnen bor i skogen!
– Jaha du. Men fröknarna då, vart bor dom?
– På dagis såklart!

One thought on “Klippa större?

Kommentera

