Jultänket

När jag kulle sätta in Philip i bilen imorse så tittade han upp mot himlen, sniffade i luften och sa: ”Mamma, det luktar snö!”
Vad lyckligt lottad jag är som får följa två barn som upptäcker livet och världen! Visst brukar även jag njuta av årstidernas dofter – och det gladde mig så att även han lade märke till något så simpelt, men ändå så underbart – en doft.
Nu kan jag för sakens skull meddela att det inte snöar – det ösregnar och är flera grader varmt… Men det hade gärnat fått snöa tycker jag 😉

I förra veckan kom Jotexkatalogen med alla Julgardiner och julpynt och då insåg jag – Jag är försenad! Jag har inte brjat julmysa än! Paniiiiiik! Fram med en skiva julmusik och surfa runt efter lite julinspiration. Jag måste komma in i ”Jultänket”. De värsta som kan hända är att man inte kommer in i julstämningen alls – det har hänt mig! Och då står man där på julaftnskväll och undrar – ”Hur gick det här till?”. Utan julstämning doftar inte de tända ljusen, granen glittrar inte, maten och glöggen smakar knappt… Allt blir tråkigt bara. Nej, man måste kämpa för att hamna ”in the mood”. Man måste få julen in i själen!

Let’s find the Christmas spirit!

 

Bilden är klickbar!

 

Nååå, hur känns det? Hör ni musiken? Känner ni dofterna? Känner ni värmen som sprider sig i kroppen?

http://www.youtube.com/watch?v=L2urlriwjcg

One thought on “Jultänket

  1. Ha ha ha, jag brukar tycka att du är knäpp med ditt juldille i förtid 😉
    – men i år ligger jag steget före! Jag har redan inhandlat julgardiner etc och nynnat julmusik! 😀

Kommentera

