Dålig bloggerska…

Kalla mig periodare, just nu är en sådan där period då jag har tankarna på annat håll. Julen – vad annars? 😉

Jag njuter verkligen av att vara hemma-mamma! Barnen är underbara och fina på alla sätt och vis och vi har det så mysigt här hemma. Jag vill alltid ha det så, fast gärna med en vanlig månadslön då 😉

Sally har börjat sitta nu, hon övningskryper och smakar på ord – Mamma, Dadda, häj m.m. Philip testar också ord, fast i olika meningar, han resonerar och håller låda (övar) dagarna i ända. Det kommer så mycket roligt ur hans mun, men jag hinner ju inte med att skriva ner allt.

Mitt fotograferande artar sig – jag börjar äntligen fatta! Jag har nämligen bara använt mig av förvalsprogrammen i kamerorna, men nu kör jag manuella inställningar och det är mycket mer spännande, ger finare bilder… men det är svårt! Det är en del man måste ta i beaktning när ett foto ska tas – men med övning kommer färdigheten och snart kommer jag inte ens behöva tänka, utan det faller sig naturligt. Dock inser jag ju att de objektiv som vi har inte motsvarar mina behov, så det blir nog ett nytt objektiv snart (eller NYTT var väl att ta i, vi köper bättre begagnat på ebay). Sedan hoppas jag även i framtiden komma över lite studioutrustning.

I övrigt så fortsätter sjukstugeriet. Philips förkylning tog jag över och nu har Sally tagit min.

 

 

Kommentera

