SNÖ!

Vi har haft snö i dryga veckan nu, bara lite grann, men ändå så pass mycket att det blivit ljusare ute. Och det har bara legat kvar snö här uppe hos oss i vår ”övre” trädgård, i den nedre delen av trädgården har det varit nästintill snöfritt. Hos mamma  och pappa i centrum (nere i ”dalen”) har det varit helt grönt.

Men nu snöar det rejält! Oj vad snön yr och med flera minusgrader så bådar det gott för en vit Lucia åtminstone. Idag pälsade vi på oss och gick till Förskolan. OK, JAG gick, Philip fick åka Pulka och Sally åkte vagn. Det var lite besvärligt att ta sig fram med detta ekipage – framför allt vagnen. Det slog mig att jag kanske skulle ta fram pappas spark ur garaget och skjutsa Philip på och samtidigt ha Sally i bärselen på ryggen, men det var för djup snö för en spark och för mycket snöblåst för att jag skulle vilja ha Sally oskyddad på ryggen. Men, vi kom fram och sedan hem utan större mankemang, bara lite mjölksyra i benen efter allt plumsande och körande och släpande 😉 Men glad i själen blir man ändå av snön.  Mindre glad blev jag när jag kom hem och hade tänkt skotta – för jag upptäckte att snörakan var barrikaderad av en stor båt. Den kommer man inte åt utan att först flytta på, en för tillfället trasig, Lincoln Town Car och sedan flytta den stora båten. Joråsåatte. Jag valde att se det positiva i situationen och gick in i värmen med Sally istället.

Kommentera

