”Min Bäste Vän”

Vi kallar vår son ”Bärgarn” efter den gulliga karaktären i filmen ”Cars” och idag gör han skäl för namnet 😉

Philip har en ”Bästa Kompis” han heter Sid och är två dagar äldre än Philip. Varje morgon när vi kommer till Förskolan väntar Sid på Philip, och skulle han inte synas till så springer Philip direkt in och letar efter honom. När jag hämtar Philip följer Sid med ut i kapprummet, eller till grinden om dom är ute. Han vinkar, men säger inte så mycket.
Idag när jag kom dit var barnen ute, men jag såg inte till Philip. När jag gick genom grindarna hörde jag hans hjärtliga skratt en bit bort. Ni vet så där härligt som bara barn kan skratta. Då såg jag hans orange luva en bit bort, och visst var det så att han lekte med sin bästa vän. Dom jagade varandra och hjälpte varandra att gå balansgång på en bräda. Dom stöttade varandra och skrattade tillsammans. När det var dags att kliva in i bilen ropade Philip ”Hejdå” till Sid som klängde på staketet och sedan vände han sig till mig och sa: ”Mamma, det där är min BÄSTA kompis”. Och jag kan inte låta bli att fälla en liten tår. Jag känner sådan glädje över att han får uppleva något så fint som en bästa vän… och han är bara tre år.

One thought on “”Min Bäste Vän”

Kommentera

