Julen är här

och snart är den över!

Vad härligt vi har haft det.

Kvällen före Julafton kom mor och far över på lite glöggmys. Vi hade ostar, marmelad, pepparkakor och kex, tunnbrödrullar, salami och prosciutto, glögg och en hel del julgodis. Glada och förväntansfulla var vi allihopa och det blev en mjukstart på årets julfirande.

1

2

3

4

1

3

Julaftonsmorgon började nere vid julgranen med lite paketöppning. Att Jultomten varit på plats under natten fann vi bevis för direkt. Kakorna, godiset och mjölken som vi ställt ut kvällen innan var uppätna. Kvar fanns en halv pepparkaka, lite smulor och ett kolapapper.

1

Sedan blev det lite matlagning innan vi, brorsan, mamma och pappa åkte till Svärmor och firade jul med makens systrar med respektive.

1

3

Juldagen svidade vi om och styrde kosan mot Sunne, där Julfirande nr. 2 väntade.

11

12

13

14

Ser ni att bilderna helt plötsligt blev väldigt bra? det är mitt nya objektiv som jag fick i julklapp av maken… ja och såklart till största delen resultatet av del ett i min fotokurs🙂

Jag hade för övrigt varit väldigt snäll i år för jag fick många fina klappar. Bland annat den där handdammsugaren som jag trånat efter i sisådär 3-4 år nu😉

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© Juniphé

One thought on “Julen är här

Kommentera

