Den här gången är jag inte gravid…

… Jag har ändock fått mig en ny ”last”. Förra gången jag skrev om en liknande ”last” var jag nygravid med Sally och då gällde det Johnny’s senap.

Jag kunde ha Johnny’s till ALLT. På mackan, till pastan, till soppan, på en sked… osv.

Min nya last äter jag i och för sig inte lika ofta, men så fort tillfälle ges så åker den på mackan, i såsen, på korven. Låt mig presentera: Monsieur Dijon

Senap, ja varför just senap? Jag är ju ingen senapsälskare direkt, har rentav avskytt det ett tag. Kanske har mina smaklökar fått fnatt, men det är så rysligt gott. En macka med rostbiff, dijon, tomatskivor och favoritkryddan Tony Chachere’s Original Creole Seasoning är nog bland det godaste jag vet just nu!

MUUUMS! Nu är jag för övrigt mätt efter att ha inmundigat 2 (!) heta mackor med rostbiff etc.

Kommentera

