”Mamma, jag har ont i *piiiiip*”

Grät sonen förtvivlat. Han drog ner byxorna och visade… ”Du måste blåsa så det blir bra” säger han.

Ehm… kan inte hjälpa det. Men problem med pojkgrejen är inte riktigt mitt område😮 Så jag ringde en vän ( i detta fall min make) och rådfrågade. Han visste precis vad som felades och när han kom hem så tog han hand om det hela och nu är allt bra igen.

Maken står lika handfallen när det gäller flickvecket. Medan jag känner mig ganska självsäker på området😉

Vilken tur att vi har varandra när det krisar!

4 thoughts on “”Mamma, jag har ont i *piiiiip*”

  1. Stackarn, skönt att det blev bra igen så fort. Vår kille fick nån inflammation som plågade honom väldigt. Ett tips är att ni lär varandra och grejerna så att ni inte står där handfallna inför veck och hudar😉

    • Jodå vi lär varandra, men det känns såklart mer naturligt för oss att hjälpa barnet av samma kön. Osäkerheten slår till ordentligt när jag tar hand om pojkgrejen – gör jag rätt? Gör jag fel? Samma känner maken😉

Kommentera

