Orolig

Förbannades sjukdomar hit och dit!

Senaste tillskottet är mängder med röda konstiga utslag på sonens armar, ben, fötter och lite på bröstkorgen. Det kliar mycket och vi fick tid på VC hos distriktsköterskan för koll idag. Hon visste inte vad det var så hon hämtade sin kollega (också distriktssköterska) och även hon såg lika ovetande ut.

”Det har nog med magsjukan att göra” kostaterade dom. Virus kan te sig väldigt olika och ibland går det ut i huden. Så är det ju för mig med nässelutslag emellanåt. Men detta ser inte allt ut så och jag känner mig på allvar rädd. Varför sa jag inte åt kärringarna att hämta en Doktor då?!? Varför hade jag inte mer pondus än så??? Istället får jag sitta här hemma och må dåligt och oroa mig. ”Återkom på måndag om det förvärrats eller inte försvunnit”. Redan när vi kom hem så hade det förvärrats😦

Blir det mer än detta så får jag eller maken åka in med honom till akuten imorgon. :-(((

Kommentera

