Sköna promenader och sommarlängtan

Mina dagar som Mammaledig lider mot sitt slut. Den 2:a maj återgår jag i tjänst igen – 40 timmar Pang Bom! Min snälla chef lovar mig introduktion när jag kommer tillbaka då typ ALLT har ändrats sedan jag var där sist. Jag ska till och med byta team (som jag bad och bönade om att få slippa innan jag gick på mammaledighet). Men jag tänker inte tjura för det, det kan ju rentav bli bättre? Och blir det inte det, ja då söker jag mig någon annanstans.

Dagarna rullar på. Vi har våra invanda rutiner här hemma och de dagar sonen är på Dagis så promenerar jag mycket med vagnen. Det är rogivande och lillan älskar det, till skillnad från sin storebror. Han hatade att åka vagn, han ville hellre köra den själv. Sova i vagnen minns jag inte när han gjort… bara som nyfödd. Så jag njuter av promenaderna, ljuset, löftena om vår i rabatterna… Ja, jag har faktiskt noterat snödroppar och diverse vårblom redan. Trots snö och kyla.

Men trots att jag borde njuta av den analkande våren, så är det sommaren som jag längtar efter mest. Jag kommer ju att jobba hela sommaren, med endast en veckas planerad ledighet. Men det är som lite annorlunda att jobba när maken är hemma med barnen. Det blir som att komma hem till semesterfirare😉

 

Kommentera

