Pulled Pork

En maträtt som sedan något år lockat mig, men som jag aldrig kommit mig för att testa – förrän idag.

Jag gjorde enligt ett vanligt populärt amerikanskt recept som är sådär superenkelt så det är löjligt!

½ Flaska Sweet Baby Rays (Hickory Brown Sugar valde jag), 33 cl Dr Pepper (en del verkar föredra Diet Pepsi?), 1-2 tsk Tony Cachere’s original seasoning (eller Lawry’s season salt), 1 kg fläskstek (jag hade en bit benfri kotlettrad i frysen som funkade utmärkt) och slutligen 2 tsk Chipotle paste.

Jag satte det putsade köttet i en stekpåse och hällde i övriga ingredienser. Stekte i ugnen på 100 grader i 6 timmar, därefter tog jag bort stekpåsen och höjde värmen till 150 och lät köttet koka sig mört i ytterligare 3 timmar. Delade på köttet med en gaffel och lät det gotta sig i såsen.

Serverade köttet med coleslaw och ugnsrostade grönsaker. Vansinnigt gott!!!

Kommentera

