Kursat

Blev i sista minuten ombedd att åka till Karlstad på Carita-utbildning för jobbets räkning. Det funkade med barnvakt och dagis-lämning som tur var, så det var ganska kul att komma iväg och träffa trevliga människor och lära sig intressanta saker. Carita är alltså det journalprogram som vi använder på Folktandvården här i Värmland. Jag ansvarar för utbildning av personal samt viss administration kring programmet. Och jag tycker att det är sååå roligt, bara synd att mitt jobb som tandhygienist inkräktar på den delen av mitt jobb😮 Ja, jag känner lite så ibland. Jag gillar mitt jobb som hygienist, men jag skulle ännu hellre jobba på staben och då jobba med Carita eller liknande. Jag har en kontorsråtta i mig som vill komma ut. Jag får nog läsa in lite kurser på universitetet så att jag kan ta mig vidare uppåt😉 Det vore så kul och framför allt så vore det roligt att kunna jobba i stan.

Nåväl, barnen måste bli äldre och jag hinner fundera både en och två gånger… men jag ska tala med chefen om detta vid nästa utvecklingssamtal.

För er som inte visste det så har jag en Universitetsexamen och jag har en Legitimation utfärdat av Socialstyrelsen… (!) Vid ett samtal i förra veckan fick jag känslan av att min utbildning inte var ”fin nog” och tydligen så var min utbildning knappast något man behövde plugga sig igenom? När jag berättade att jag tyckte att det var skittufft många gånger så suckades det och det himlades med ögonen, ungefär som att man inte kan jämföra min och denna persons utbildning. Nej, det kan man inte… ämnesmässigt är det helt skilda områden. Men jag läste helfart precis som denna människa och jag hade tentor och inlämningar precis som vilken utbildning som helst. Usch, jag blev besviken faktiskt. Maken tycker att jag inte ska lägga energi på’t… och det kanske är rätt. Kanske ska jag lägga så pass liten energi på’t så att vi faktiskt väljer att inte göra någon större sak av det hela när denna person utexamineras? För när jag tänker efter så uteblev väl uppvaktningen därifrån när jag var klar 2005? Ja, jag vet… då beter jag mig lika barnsligt.

Ibland blir man bara så trött.

2 thoughts on “Kursat

  1. Kul med utveckling på jobbet… men du…
    …du verkar ha ett riktigt elefantminne…😉 Ibland är det bättre att ha ett bra men kort minne😉

    Ha det gott i vårsolen!

Kommentera

