Min sjuka pappa

Just nu ligger han i egen sal på njurkliniken på sjukhuset och får antibiotika intravenöst. Vad ska detta bli? Vad är felet? Vi vet att han har en inflammation i kroppen och njurarna, svar från biopsin väntas om någon vecka. Han har inte Cancer enligt överläkaren. Måtte bara provsvaret komma snart så att vi vet vad vi/Han har att göra med.

Min pappa har en förmåga att förstora upp allt som sker – ett myggstick diskuteras lika flitigt som ett ljumskbråck. Allt är lika allvarligt. Problemet med detta är att när han väl är sjuk på riktigt, som han är nu, då tar vi honom inte på allvar. Så nu sitter jag här med världens ångest och dåliga samvete över att jag igår fräste åt honom ”Du måste sluta överdriva allt!” när han sa (på vägen hem från Ö&B) ”Du vet Kristina, jag är RIKTIGT sjuk nu”. Ja, han var ju riktigt sjuk visade det sig bara timmar senare när han fick prio 1 på Akutmottagningen i Karlstad.

Eländes elände är vad det är. Men, vi försöker hålla lugnet, han är bland proffsen nu och såklart kommer han att bli frisk även från detta.

5 thoughts on “Min sjuka pappa

  1. Stackars pappa, hoppas att de hittar felet och kan åtgärda det snabbt. Hoppas att du släpper din ångest- hur skulle ni veta? Tråkigt med din syster, jag vet ju att du vill ha kontakt- men deras ageranden får ju stå för dem och de gör så gott de kan utifrån de förutsättningar de har. Gudfruktiga människor (med risk för generalisering) har ofta lätt att döma ut, se saker i gott och ont och ha liten förståelse för det där spannet emellan. Kram

Kommentera

