Jobbar och promenerar, myser och planerar.

Från hemmavarande mamma till heltidsjobbande Tandhygienist – omställningen blev ganska stor så klart. Tiden att blogga är obefintlig i stort sett, men det är väl kanske det enda jag inte hinner med.

För att spara lite pengar och för att få lite gratismotion såklart så promenerar jag till och från jobbet. Bor ju så nära. Men promenadmässigt är det lite för nära ibland så därför går jag gärna en extra runda innan jobbet. Det är så härligt med morgonluften och allra särskilt nu på försommaren. Jag njuter i fulla drag!

När jag kommer hem på kvällarna möts jag av glada och nöjda barn (till skillnad från de arga och gråtande barn som maken mötte när han kom hem från jobbet… Vad nu det säger om min insats som hemmamamma???😉 ) och jag kramar och myser med dom så mycket jag kan.

Sommaren är här och trädgårdens omvandling är påbörjad. Det är sjukt mycket att göra och det tyngsta lasset får maken dra nu när han är hemma. Förhoppningsvis kan vi få ordning på en del nu i helgen. Det är MYCKET grävande minsann. Dessvärre har en del av mina planer grusats då jag tyvärr insett att min favorit-perenn, Lavendeln, inte klarar vintrarna hos oss. Så nu gäller det att tänka om. Sedan måste vi sätta oss ner tillsammans och planera exakt vad vi ska göra i sommar och vad vi ska köpa till trädgården. Ja alltså budgetera. Nya perenner känns ju mindre kul… Men jag måste ersätta lavendlarna som dött😦

Nåväl, så är det. Nu vet ni vad vi pysslar med och varför jag är så jädrans dålig på att uppdatera :-S

One thought on “Jobbar och promenerar, myser och planerar.

  1. Vad fint du gjort om bloggen. Hoppas att det går bra att jobba.🙂 Klart att de är glada när du kommer hem- de har ju haft jättetråkigt hela dagen med papps😉

Kommentera

