Midsommar

Vilken skön dag vi haft!

Inga gäster, inget före-gäster-städande-och-matlagande, ingen sill, inga jordgubbar. Totalt avslappnat och gött!

Vaknade runt 8 i morse, åt frukost och sedan fyllde vi poolen så ungarna fick bada. 3 härliga timmar blev det ute i trädgården med diverse lek och plaskande. Sedan somnade Sally i vagnen och jag kunde roa mig på egen hand i solstolen under parasollen. Så skönt!

Sedan åt vi lunch (rester från veckan) och så tog vi på finkläderna och åkte ut till vackra Liljedal vid Vänern där vi mötte flertalet grannar och bekanta. Sally gjorde succé i sin Sverige-dräkt (som hon fått långa ett par år av snälla Maria). Det var fler än jag och maken som fotade henne kan jag lova😉

Vi fikade lite medhavd fika, pratade med folk vi känner, fiskade fiskdamm och innan dansen kring stången var överstökad åkte vi hem igen.

Vi badade en stund med ungarna i poolen och sen åt vi isglass och mös framför TV:n i Philips rum.

Middag i form av färskpotatis, prinskorv, köttbullar, lite grönt och coleslaw. Gott och onyttigt, men absolut inte midsommarmat😉

Då det fortfarande återstod dryga timmen innan läggdags så bestämde vi oss för att åka en tur ut till Borgvik och kolla läget.

Nu sover barnen och regnet öser ner. Men vi hade en riktigt varm och solig dag.

1

2 thoughts on “Midsommar

    • Jag tänkte ringa dig i torsdags och föreslå picknick vid midsommarstång någonstans. Men jag antog att ni hade huset fullt och stora planer, så jag lade ner den tanken😉 Så dumt. Nåja, hoppas ni hade det bra ändå, utan oss😀 haha

Kommentera

