En ff-kväll?

Ff =familjefrånvaro.

”Då kan du göra vad du vill… Pyssla med något du gillar” säger maken.

Ok, det blir nog bra! Tänker jag… För att i nästa stund känna tomhet över att inte få mysa med barnen efter jobbet. Sedan lite panik över att prioritera egentidens förehavanden. Hur ska jag välja? Vad är viktigast? Vad VILL jag?

Det finns miljoner måsten att ta tag i, men denna totala avsaknad av just egentid gör att jag knappt minns hur man gör.

Jag SKA lämna igen en bolero (ja jag vet… Så ofashionabelt att jag skäms) som jag köpte fastän jag egentligen inte ville.

Jag SKA skicka tillbaka min fina fina klänning (tillika trasiga trasiga) till postorderföretaget.

Jag BORDE sortera min och makens kläder som ligger utspridda i hela källaren.

Jag BORDE också rensa ogräs och vattna mina odlingar.

Jag MÅSTE dessvärre handla lite mat.

Jag misstänker att jag KOMMER att jag ta hand om disk och tvätt. Sedan hamnar jag i soffa/solstol med mobilen i hand och slösurfar bort egentiden.

Jag är verkligen för oerfaren inom området egentid för att kunna prioritera rätt.😉

Kommentera

