Jag ska bara…

Hade ju bara tänkt torka äppelskivor idag. Men så såg jag dom där rönnbären i frysen, så då gjorde jag slag i saken och satte igång med gelékokning. Då såg ja det där överfulla och stökiga skafferiet, så jag plockade ut allt på bänkarna och torkade rent, rensade bort en massa gammalt och plockade in igen. Då insåg jag ju att de där två kaffepaketen inte borde vara i skafferiet, för kaffet har vi alltid i kryddskåpet ovanför kaffebryggaren… Där rymdes inte dessa paket, så jag fick tömma kryddskåpet och torka ur och rensa bort. Däremellan gjorde jag klart den där gelén och tömde och fyllde diskmaskinen. 3 timmar försvann i ett nafs!

Detta är så typiskt mig… Hann inte ens äta lunch. Men det gjorde inget, för efter jag hämtat barnen på dagis så fikade vi kanelbullar, pepparkakor och drack säsongens första Julmust.

(Rönnbärsgelé är för övrigt bland det äckligaste jag smakat… Men maken påstår att det är gott)

Några julklappar är redan beställda, andra julklappar är planerade och jag skissar på några adventsfikor med goda vänner och familj. Dessutom har jag fixat födelsedagspresent till maken och Farsdags-present likaså😉 Philips ena födelsedagspresent är inköpt och han har också bestämt tårta – En grön tårta med rosa blomma😉 (Prinsesstårta-alltså).

Annars då?

Tja, jag är hemma och förkyld denna vecka. Sally och Philip trivs bra på dagis. Maken är i London för jobbets räkning.

Kommentera

