På tal om föregående inlägg…

Igår (Halloween) kom det inga utklädda barn och ringde på dörren. Godiset i skåpet tillfaller alltså ungarna istället.

När jag förklarade för Philip om barn som klär ut sig och knackar på dörren, så ville ju även han göra detta.

”Det här godiset kan vi ge till barnen som knackar på dörren”

”Jag ska klä ut mig till spöket Laban!” säger han lyckligt… (Vi har inte planerat någon utklädning alls)

”Nej, men vi ska inte klä ut oss”

Då ser han på mig med stora ögon och öppen mun innan han utbrister:

”Men JAG är ju ett BARN!”

Så med andra ord är han redo för detta jippo också. Nästa år går vi runt och knackar dörr, den 31:a oktober, som Familjen Spöke från slottet Godmorgonsol.😉

Bild från google

One thought on “På tal om föregående inlägg…

  1. Ja, LP vill också så gärna gå ut och göra bus eller godis men vi missade det då jag var på tjänsteresa….I dag hade vi några skrämmisar här som hotade med bus men när vi inte hade nåt godis och jag frågade vilket bus vi skulle bli utsatta för hade de inget..som tur var.😉 Jag upplyste dem om att de var här på fel dag… få se hur många som dyker upp i morgon…

Kommentera

