Återblick 2013

Som tradition brukar jag alltid avsluta året med en liten återblick.

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Säkert massor med saker… men jag minns inte.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jajjamensan! Syns det?

Från detta:

1a

Till detta:

aaaaa

Blev någon av dina vänner förälder i år?

Ja, Ronny och Ylva fick en liten Hannah!

Dog någon som stod dig nära?

Nej, tack och lov inte. Men mammas bästa vän gick bort på tok för tidigt i cancer.

Vilka länder besökte du?

Frankrike.

Är det något du saknade år 2013 som du vill ha år 2014?

Ett fylligt och vacker hårsvall.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Oj, detta blir svårt. Jag kommer nog alltid minnas familjens första utlandsresa, men om datumet etsar sig fast tror jag ej.

Vad var din största framgång 2013?
– 25 kilo och att komma under 100 kilo. Så här ”lite” har jag inte vägt sedan 1998.

Största misstaget?
Vet inte om det var ett misstag direkt. Men att föra ett långt samtal med tandvårdschefen i Värmland, efter att jag druckit x-antal glas vin och att sedan inte minnas ett ord av vad som sades, känns ju lite smådumt😉 Men jag vet iaf att årets Tandvårdsdag var den bästa hittills😀

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Med småbarn på dagis så är man konstant smittad av någon äcklig bacill.

Bästa köpet?

Det stora 30-tals skåpet i alm som jag budade hem på Hammarö Auktionsverk. Älskar’t!

Vad spenderade du mest pengar på?
Blöjor?

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Positiv feedback. När jag hörde att Ronny skulle bli pappa och såklart att min älskade storebror träffat en urgullig tjej!

Vilken sång kommer alltid att påminna dig om 2013?
Avicii’s ”wake me up” och givetvis Black Sabbath’s ”Iron Man”

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare. Jag inser att det är viktigt att ha ett perspektiv på livet och inte göra en höna av en fjäder. Jag har varken tid eller ork att lägga energi på oväsentligheter.

Vad önskar du att du gjort mer?
Haft egentid

Vad önskar du att du gjort mindre?
VAB:at

Hur tillbringade du julen?

Här hemma med min familj,  Mamma, Pappa, Storebror + respektive, Svärfar + respektive.

Blev du kär i år?
Nej, inte mer än vanligt🙂

Favoritprogram på TV?
Niklas matresa (?) och Sister Wives

Bästa boken du läste i år?
”Snacka Snyggt – Modern Retorik”

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?

Jag blev firad i flera dagar. På födelsedagen blev det mat och tårta med mina föräldrar och Svärmor och Arvid. På fredagen åkte vi upp till Värmskog och Café Liljenäs tillsammans med Svärfar och Birgit. Goda räkmackor, strålande sol och Värmländsk idyll. Och på lördagen blev det drinkar hos Svägerskan Marie. Där var Marie, Calle, Anette, Andréas, Martin, jag och Maken. Därefter mötte vi upp Karin och Andreas på O’Learys där vi åt en riktig brakmidag. Sedan blev det lite drinkar och champagne på ”BÅTEN”, följt av soffhäng och ännu mera champagne och drinkar på Nattklubben Koriander. Trevligt och mysigt var det.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Friska barn.

Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Man tager vad man haver… det mesta är för stort.

De bästa nya människorna du träffade?

Dom är många, men här är två som utmärkte sig mest:

Ulrica – en fd kollega som är så snäll, omtänksam och rolig!

Ann – min nya svägerska! En person som vi alla tagit till våra hjärtan med detsamma❤

Kommentera

