Tågresenär

En annorlunda upplevelse för en bilmänniska som mig. Jag har inget emot att åka tåg och buss, men det har min man, så därför blir det bara bil när vi reser. 

Kvinnan som sitter på min förbokade plats stickar på något lila plagg, hon är duktig.  Är nyfiken på vad det ska bli och till vem.

I nästa vagn sittet en äldre herre i prydliga och stiliga kläder.  Undrar vad han ska göra i Göteborg?  Ska han ens dit? Sla ham hälsa på sin son och barnbarnen eller är han rentav en, i sina kretsar, mycket känd professor som ska ner till Göteborg och föreläsa?

Det unga paret bakom mig fnittrar och hånglar oavbrutet.  Måtte dom inte börja lukta illa snart.   😝😷🙈

Mellerud nästa. Själv har jag tråkigt. Nästa gång åker jag på kurs med en arbetskamrat.

Imorgon blir det kurs på Hotell Riverton ”KBT för tandvårdsrädda”. Superspännande! Jag ska försöka njuta av denna resa nu och inte tänka för mycket på min varma säng där hemma och mina småbusar och gubben 😘😙😍

Kommentera

